Die vermoë om emosies te identifiseer en te beheer.
Emosionele intelligensie is die vermoë om jou eie emosies te identifiseer, te verstaan en te beheer. Dit sluit die vermoë in om die gevoelens van ander te herken en effektief daarop te reageer.
Die term ‘Emosionele Intelligensie‘ (EQ) is die eerste keer na verwys deur twee sielkundiges, Peter Salavoy en John Mayer, in 1990.
Die sielkundige Daniel Goleman het dit later gewild gemaak in sy 1995-boek Emotional Intelligence.
Dit is ‘n wetenskaplike feit dat emosies denke voorafgaan.
Wanneer emosies hoog raak, verander dit ons brein se funksie en verminder ons kognitiewe vermoëns, besluitnemingsvermoëns en interpersoonlike vaardighede.
‘n Persoon met hoë emosionele intelligensie is geduldig en tree nie impulsief of roekeloos op nie. Hulle dink voor hulle dit doen.
Deur ons emosies te verstaan en beter te beheer is ons instaat om meer sukses in ons persoonlike en professionele lewens te behaal.
Ja, baie beslis!
Anders as ons IK, is ‘n hoë vlak van emosionele intelligensie (EI) of ‘n hoë emosionele kwosiënt (EQ) nie iets waarmee ons gebore word nie.
Met die regte leiding kan jy jou emosionele intelligensie op enige ouderdom ontwikkel en verhoog.
Waarneming van emosies verteenwoordig ‘n fundamentele aspek van emosionele intelligensie.
Die vermoë om emosies in gesigte, prente en stemme te identifiseer maak verwerking van al die emosionele inligting moontlik.
Die vermoë om emosionele taal te begryp en om die ingewikkelde verhoudings tussen emosies te waardeer, is deurslaggewend vir sukses in die lewe.
Sonder hierdie vermoë is ons nie in staat wees om menslike interaksie se nuanses te verstaan nie en sal in persoonlike en professionele situasies benadeel word.
Die vermoë om kalm en in beheer te bly tydens emosioneel gelaaide situasies – in onsself en ander.
‘n Emosioneel intelligente persoon kan hul emosies, selfs die negatiewes, inspan en dit beheer op ‘n manier wat lei tot die bereiking van hul doelwitte.